Pages

SMILE:)

SMILE:)

Monday, May 25, 2009

corat-coret pena

“ Dalam hati ini ada cinta bersemi, dalam hati ini ada kasih terpatri….namun dalam hati ini jua penuh kekecewaan luka semalam yang terbekas. Cinta terhalang gelora lautan…lerai sudah segala ikatan… memori kelmarin kabur di ingatan..hapus dalam lipatan kenangan..biar nisan itu di situ..biar terkubur cinta itu…terlalu pilu dikenang.. ternoktah sudah sebuah kisah ..Kala ini, masihkah ada sisa cinta untuk ku..masihkah ada jiwa yang ingin menyentuh hatiku…buntu…cintaku satu…pada yang menyirami kolam hatiku pasti…kalungan rindu kuiringkan tanda kasih yang tak terperi….kau cintaku…doaku agar dirimu sentiasa bahagia…yakinlah ku disini, walau dihempas badai, sayang dan cinta itu hanya untukmu walau belum kutemu siapa dirimu… Dalam gelap aku merangkak mencari…dalam terang aku berlari mengejar mimpi yang pasti…setiap insan dijanjikan cinta oleh Pencipta yang Esa…itu realiti…Oh Tuhan andai dia Kau ciptakan untukku, dekatkan dia denganku..andai bukan milikku, jauhkan hatiku dengan hatinya.. sungguh langsung tak pernah aku menyerah…aku pasrah dengan kenangan lalu…dalam kabut yang melanda aku yakin ada pelangi indah menanti…hari itu aku akan disayangi…aku akan dicintai…kekuranganku,kedaifanku, dipayungi oleh kelebihannya, kekuatannya….dua hati yang pasti bersatu…biar bintang beribu…namun hanya satu bersinar di mataku…bila akan kutemu bintang itu?akan kutunggu sampai ujung waktu…percikan sinar cinta memancar mencari pengganti yang sudi singgah di sudut kecil hati ini… untukku luahkan rasa yang sarat di jiwa…anganku hanyut memberi mimpi…. MIMPI YANG PASTI!”

-wajie- 14 Februari 2008


Saat itu aku berteman…saat ini kuberteman sepi…kosong hati ini ibarat rongga tanpa isi…tapi hidupku indah…dikelilingi zarah-zarah aktif yang memberi seribu keceriaan, kesedihan, kegembiraan dan kekecewaan….lengkapnya kitaran perasaan seorang insan..tiap hembusan nafasku, aku sayang kamu….hilangnya cinta gantinya pasti ada…hilangnya sahabat…tangis umpama teman setia.

Wajie, 28 februari 2008


Debar…..degup jantung kencang memalu detik ini…sesak dada ini dengan tanya…kenapa??akal tak bisa membiaskan rasa….jiwa tak temui apa puncanya…aku tidak senang dengan rasa ini…apa sebenarnya yang bertakung dalam kolam hatiku??aku sendiri keliru, buntu…buntu dengan ketentuan yang tak pasti…inikah jalan nya???inikah hidupku…benar aku tak pernah menyangka ini takdirku…pasrah aku pasrah…redha dengan pilihan-Mu…mampukah aku membimbing jasadku ini menuju ke arah-Mu Ya Tuhanku..pada-Mu aku bermohon dan berserah…agar tidak terpesong di persimpangan hidup..jalan gelap, lorong hitam umpama buih di laut… takkan aku pernah bisa menepis semuanya..aku insan biasa yang leka, lalai dalam syurga dunia…setiap nafasku,setiap denyut nadiku, tidak akan pernah aku lupa kebesaran-Mu..namun sifat manusia kadang kala dipayungi nafsu kejahatan yang menjadi racun dalam kehidupan..pemusnah iman yang rapuh, menjadi pembunuh di sebalik bayangan…lumrah hidup umat Adam dan Hawa, ada baik ada buruknya…yang kekal sempurna hanyalah Dia yang berkuasa….berdoalah kita agar sentiasa dirahmati-Nya, dilindungi daripada malapetaka, dijauhi bahang api neraka…agar kekal dibimbing menuju ke alam syurga yang nyata.

Wajie- 17 Mac 2008

No comments:

Post a Comment