Pages

SMILE:)

SMILE:)

Thursday, April 28, 2011

Cerita Pelik di pagi Hari

Hari ni, perkara pelik berlaku dalam hidup aku....dan memang di luar kotak pemikiran aku dan rakan2 yang tahu cite nih...hmmmmmm....tak logik....sangat tak logik.....can u imagine, "SOMEBODY" dat u really confirmed dat tak kenal u gav u a called kol 9.30 pagi and ask for ur help to lend him advanced money for his son....he is really somebody ok....."SOMEBODY".....he told me dat he is now at kuala lipis n xbleh nak masukkan duit kepada anak dia...jadi mintak aku masukkan dulu then dia akan singgah kat tmpat aku untuk bayar balik....why me?aku mmg pasti dia tak kenal pun aku...so aku check dengan member aku kat mana sepatutnya dia berada pada hari ni dan masa ini....n aku jg check his phone number....aku tak cakap la dia nak menipu tapi aku rasa aku kena amik langkah berjaga-jaga.....when he called nak bagi account number, i asked my staff to tell him to call my nset sebab nak tngk no nset dia...cnfirm lain ( but yerlahkan mana tahu pakai 2 ke 3 number ).....then aku cakap la, how can i knw dat u ni really "DAT PERSON"....n i told him dat i dah semak n u supposed to attend a meeting jam brapa n kat mana...then dia jawab " i dah bagitau yang i tak akan hadir meeting tu...u semak dengan sape?"....wooooooo....ok, i knw dia marah...but i just hav to do this...aku nak confirm jerk....then aku cakap lg...saya pun dah check no phone ni bukan no phone yg digunakan oleh "DAT PERSON" too....then dia jawab " macam mana i nak prove i ni i coz i dalam kete"....hmmmm.....then dia cakap takper saya send no tu kat awak....then dia letak...aku tunggu jgk dia sms aku ke aper ke....tp terus diam.....after dat, my fren call n cakap, "DAT PERSON" hadir meeting kol 11.20 pg di tempat yg sepatutnya......aku dah terpikir....kol 9.30 call cakap kat kuala lipis..n kol 11.20 dah ada kat tempat meeting....laju btl dia bawak....n lagi satu, dia kata dia tak akan hadir meeting tuh....huuuuuu, aku kah yang bersalah untuk jadi berhati-hati...hmmmm....kena pikir banyak nih.

No comments:

Post a Comment