Pages

SMILE:)

SMILE:)

Wednesday, March 17, 2010

harmoni sebuah desa

Dah lama aku n family tak balik berhimpun kat kampung...di jelempok arau.....last chinesse new year kami berkesempatan berkumpul but my sis ada sorang tak pat balik...baru tukar keje...kena jaga rekod...he he......
Banyak aktiviti yang kiteorang buat nak isi masa almost seminggu kat sana....yang penting dapat jumpa tok, mak long,pak long, n sepupu2 dan ahli keluarga yang lain...cam biasa kalo balik sebut je nak makan aper mesti mak long usahakan....tak pun gi je kedai makcik order...:)...untung hidup ni......


ini time ecah n ichat main2 bersama tok nyang mereka....sib dorang baik dapat kenal nyang mereka...aku tak sempat kenal pon nenda n tokku belah ayah....ichat ni pantang jumpa mainan...bersepahhh....sib baik echah cool....

 

14 february genaplah ichat 6 tahun rasanya...malam tuh ktorang buat BBQ....makan sampai lentok.....ichat sempat kena buli ngan maksu dia...sampai sudah dia tak puas hati n cuba nak balas dendam...kesian...nama pun budak2....daging,satay,jagung...sume habis malam tuh...dorang ni melantak sungguh....tapi takper tak membazir....



aktiviti lain yang kiterorang buat ialah picnic....1st day cubaan gi gua kelam, GAGAL....ramainyer manusia macam tak pernah aku tengok....slalunyer pegi gua kelammm...tak pernah ramai manusia cam semut....last2 balik jerk...but untuk tak menghampakan ichat...singgah jugak mandi kat bukit jernih....n da next day...pagi2 lagi kami dah booked tempat kat gua kelam..hehehe....puas hati sume dapat mandi n picnic kat situ....n for da 1st time juga aku berani naik sampai muka pintu gua n mandi kat situ...sedang enak bermandi manda bersama abang,adik n sepupu2....tibe2 adik aku jerit...ULARRRRRR...sengallll........gelabah sume berenang cabut....pengalaman tuh mmg best...sib baik tak menjejaki ke dalam gua...tahap keberanian belum sampai peringkat tu....ho ho


plan awal aku n sepupu aku nak ke langkawi...saje lepak...dah lama tak gi...but frust jerk sebab mmg la raya cina ni ramai org berjalan...tiket2 susah nak dapat...hotel full....sengalll....apa tak nyer...nak lepaskan angin makan angin jugak...malam tuh lepak lah kiteorang kat kuala perlis...takper akan kiterorang gi jgak next time...sib baiklah tak jauh...he he....bile2 rasa nak gi bleh gi...kali ni aku bg pluang kat manusia2 lain yang beribu2 beratur nak gi...malam ni family yang lain makan besar kat kedai makcik...tp aku,yanti n adik gatal nak gi lepak kat kuala....he he he....pantang jumpa tempat jer brenti...biasalah kuat membeli....:)





di suatu petang, kami menghabiskan masa bermain layang-layang@wau di sawah bendang....senja yang indah menggamit saujana mata memandang...indah ciptaan ilahi....sampai ke maghrib jugaklah melepak kat situ...ichat tak habis2 mengejar abah dia naikkkan wau...yang lain...tengok jerkla kan...sambil2 lawan dengan wau jiran2...echah yang tak tahu apa menjadi mangsa camera aku...mana dia melangkah aku snap...comel dak ni...hehehe...sabar yer chah....hujung tahun kamu dapat adik lagi.....dohhhh bertambah anak sedara aku lagi.....yeeeeehaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa........tamatlah percutian kami di kampung halaman sendiri:)

No comments:

Post a Comment