Pages

SMILE:)

SMILE:)

Thursday, February 5, 2009

Pencarianku




Aku dan kisahku,
Persoalan demi persoalan,

Setiap denyut nadiku membawa tanya yang belum terungkai,
Siapa dia penyuluh cinta,
Bila dan di mana harus ku cari,
Harus kutelusuri agar kutemu dirimu,
Ku bawa diriku setelah cinta lalu bertemu noktahnya,
Sabar menanti episod baru membuka cerita,
Siapa watak yang akan menjelma,
Memegang peranan membawa bahagia,
Menabur bernih cahaya, gemerlapkan gulita,
Sinarnya memancar warna pelangi kehidupan,
Yang suka, yang duka, berteman,
Tidak kosong tanpa isi,
Tidak sunyi tanpa bunyi,
Tidak gersang tanpa titisan kasih suci,
Bisikan cinta menghembus lembut membuai perasaan,
Membawaku terbang ke langit tinggi,
Awan, dengarlah kata hati ini,
Aku kini tidak berselimut mimpi,
Hanya realiti,
Kala lalu, aku sendirian mencari, sendirian juga kujejaki,
Tapi kini aku tidak sendiri lagi,
Kerana aku yakin dia ada di sisi,
Aku pasti, pasti yang dia akan kutemui suatu hari nanti,
Aku SYUKURI.



Wajie 28 Julai 2008

No comments:

Post a Comment