Pages

SMILE:)

SMILE:)

Thursday, February 5, 2009

luka ramadhan

Bibir mengalun alunan indah,
Telinga mendengar irama suci,
Saat ini…tika ini,
Ramadhan menjelma lagi,
Terawang akalku terbit tanda tanya,
Sejauh mana amalanku diterima,
Tabahkah aku dalam mencari keredhaan-Mu,
Ramadhan ini membawa kenangan duka,
Terpisahnya aku dan dia,
Parah luka ini, sakitnya jiwa ini,
Namun ujian-Mu ini mendekatkan aku dengan-Mu,
Sesungguhnya aku terima dugaan-Mu,
Walau kelabut sendu dihatiku masih bersisa,
Ya Allah, tebalkan sabarku,
Utuhkan imanku menghadapi ranjau ini,
Nyata dia bukan tercipta untukku,
Ya Allah, Kau dekatkan aku dengan ketentuan-Mu,
Kau seiringkan langkahku dengan langkahnya,
Semoga kutemu imam solatku,
Yang sedia menemaniku,
Membawaku ke jalan-Mu Ya Allah,
Ramadhan ini menyingkap sedarku,
Betapa besar kuasa-Mu dan ujian-Mu.

Wajie ; September 2008

2 comments:

  1. Salam Nak wajie,
    emang nye nak wajie ni... suke berpuisi ye.

    "Teratak indah jauh di Jengka
    dihias pula bunga bungaan hutan
    Nak wajie pandai berpantun berseloka
    tak teringin ke cipta lagu utk Nubhan?"

    hehehehe.. jawab ye sayang...

    (Piss: buat le chatbox kat sini. Boleh ibu join sesekali...)

    ReplyDelete
  2. selamat hari ibu wajie ucapkan
    semoga ibu sihat dan aman
    buat lagu ilham tak datang
    macam mana nak bagi kat nubhan??

    hehehe...wajie saje je isi masa ibu...tak der la sampai mencipta lagu...bakat tak sampai tahap tu...tq sebab sudi singgah kat sini.

    ReplyDelete