Pages

SMILE:)

SMILE:)

Wednesday, December 21, 2011

Bersalin Kat Mana Ye?

Lamanyer tak update blog...ho ho ho....aku yang terlampau bz ke...malas menguasai diri?he he he.....jom cari cerita yang boleh ditulis untuk hari ini:).....ok, got it.....after almost 6 months of pregnancy, baru aku dapat rasakan gerakan2 baby dalam perut nih...sebelum  ni bila org tanye, aku blur nak jawab....skrg aku tahu n bleh jawab dengan jelas dan terang...ha ha ha....baby ni dah makin aktif...xkira masa dia nak bergerak...kadang2 bila dia diam aku pulak yang tertanye2 dia buat apa kat dalam tuh....aku nak pilih2 nama standby tp mmg blur jugak...nak nama yg cantik dan ader maksud yang baik...sume org mesti nak macam tu kan?lagi satu nak pilih bersalin di hospital kerajaan ke swasta pun mnjadi persoalan...semestinya kita nak keselesaan kan?hmmmmmm.....akan dibuat pertimbangan sewajarnya...aku ader survey skit2 n baca pengalaman2 ibu2 yang dah pernah bersalin di hospital gov dan private....macam2 pengalaman ader...yang ok dan tak ok...pada pendapat aku, hospital kerajaan pun ok tp kena tengok lokasi, jumlah pesakit dan suasana jgk...ader yang dapat pujian daripada orang apeeee.....kalo lokasi tengah bandar n kepadatan penduduk ramai mmg berebut la jawab dia...cuba kalo hospital2 kerajaan di kawasan2 elit ke contohnyer confirm xramai org coz org2 kat situ mesti pilih private punyerrrrrrr.....aku dengar macam2 cerita pasal gov hospital...xcukup katil la...nurse garang la...doktor xcukup la....ramai sangat doktor pelatih yang suka suki je nak check jalan...uishhhhh....yang swasta plak for those yang berduit xder masalah la kan...cuma bagi yang tak mampu xdapat la nak pilih sangat....dekat kota bharu ni pun banyak pilihan macam an-nisa, an-nur, kbmc, pakar perdana n also usains...maybe ader lg yg lain2 tp di luar pengetahuan aku....cuma kdg2 ader jgk dengar cite mengatakan if in emergency case selalunya private hospital ni akan antar kes ke gov hospital jugak....sebab kekurangan pakar or alat or else lah....tuh sebab kadang2 nurse2 kat hospital kerajaan ni bengang kot sampai ader yang jd garang2 nieh...agaknyer lah....hmmmmmm.....hujung minggu ni akan kujelajah untuk buat pilihan...dah kena book dah ni...dah 7 bulan dahhhhhhh.....baiklahhhh....dalam pilihan skrg maybe an-nisa or usains:)....semoga semuanya dipermudahkan dan baby ni dapat dilahirkan dengan mudah dan selamat...AMINNNNNNNNNN

No comments:

Post a Comment